zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska Skoczowa

Rada Miejska Skoczowa Transmisje z obrad Rady

X sesja Rady Miejskiej Skoczowa IX kadencji zwołana na dzień 27 marca 2025 r.

Czas publikacji: 51 dni 8 godzin temu
Długość nagrania: 01:56:50
Liczba odtworzeń: 187
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

X sesja Rady Miejskiej Skoczowa IX kadencji - Streszczenie

Data: 27 marca 2025 r.

Posiedzenie rozpoczęło się od powitania obecnych, w tym Burmistrza Skoczowa, Rajmunda Dedio, oraz Zastępcy Burmistrza, Piotra Hanzla. Przeprowadzono potwierdzenie obecności, stwierdzając kworum z udziałem 19 radnych.

Porządek obrad

Przyjęto porządek obrad, w tym autopoprawkę do projektu uchwały nr 196 dotyczącej odstąpienia od obowiązku przetargowego w sprawie umowy dzierżawy.

Przyjęcie protokołu z IX sesji

Protokół z IX sesji Rady Miejskiej został przyjęty bez uwag.

Informacje Przewodniczącej Rady oraz Przewodniczących Komisji

  • Komisja Zdrowia: Przewodniczący Tomasz Michalak przedstawił sprawozdanie z realizacji zadań dotyczących wsparcia rodziny i pieczy zastępczej.
  • Komisja Oświaty: Zastępca Przewodniczącej Teresa Papkala omówiła przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów oraz udział w zebraniach dyrektorów.
  • Komisja Infrastruktury: Teresa Papkala zreferowała realizację inwestycji planowanych na bieżący rok.
  • Komisja Budżetu: Przewodniczący Rafał Ludka zaprezentował analizę dochodów gminy z tytułu podatków oraz zaopiniowane projekty uchwał.

Informacja z działalności Burmistrza

Burmisztrz przedstawił informacje dotyczące działań podejmowanych od 1 lutego do 28 lutego 2025 roku. Nie zgłoszono pytań.

Sprawozdania i informacje

  • Sprawozdanie z działalności Biblioteki Publicznej: Dyrektor Marcin Wieczorek zaprezentował osiągnięcia biblioteki, w tym liczby czytelników i wypożyczeń.
  • Sprawozdanie z zakresu wspierania rodziny: Pani Dyrektor Edyta Godziek z Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła działania podejmowane w zakresie pieczy zastępczej.
  • Informacja o wydanych decyzjach dotyczących wzrostu wartości nieruchomości: Naczelnik Marcin Dawid przedstawił informacje dotyczące zgłoszonych żądań wypłaty odszkodowań.
  • Sprawozdanie z wykonania Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem: Pani Prezes Katarzyna Reczka zreferowała zasoby mieszkaniowe gminy.
  • Informacja na temat zadań inwestycyjnych: Naczelnik Katarzyna Halska przedstawiła zakończone oraz planowane inwestycje.

Rozpatrzenie uchwał

Rada podjęła szereg uchwał, w tym:

  • Uchwały dotyczące wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego w sprawie umów dzierżawy (4 uchwały podjęte jednogłośnie).
  • Uchwała w sprawie zmiany zasad wynajmowania lokali w zasobie gminnym, umożliwiająca wynajem mieszkań po remoncie osobom spełniającym określone kryteria dochodowe.
  • Uchwała dotycząca przyjęcia od Powiatu Cieszyńskiego zadań z zakresu wykaszania poboczy przy drogach powiatowych.
  • Uchwały dotyczące dotacji dla spółek wodnych oraz zmiany w budżecie Gminy Skoczów.
  • Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Skoczów.

Interpelacje i zapytania

Wpłynęła jedna interpelacja dotycząca dołączenia Gminy Skoczów do pilotażowych testów e-płatności.

Wolne wnioski

W trakcie wolnych wniosków przedstawiono informacje o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego oraz pismo od lokalnych fotografów dotyczące wprowadzenia automatycznych fotokabin w urzędzie.

Sprawy organizacyjne

Na zakończenie posiedzenia złożono życzenia urodzinowe dla radnych oraz podziękowano za uczestnictwo.

Posiedzenie zostało zakończone przez Przewodniczącą Rady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje